EEN VERSCHIL MAKEN

page-header-safety-difference v2.1

Doen wat juist is: het betekent dat we soms moeilijke beslissingen moeten nemen. Het betekent dat we soms een andere richting moeten inslaan of dat we ons moeten uitspreken tegen dingen die wij niet goed genoeg vinden. Dat is niet makkelijk, maar dat is vaak zo bij belangrijke dingen.

page lifestyle girlbubble

In de bres voor veilig reizen voor oudere kinderen

Wij menen dat een kind de beste bescherming verdient die er is – of het nu 9 maanden of 9 jaar oud is. Wij zijn ook van mening dat de normale verhogingskussens voor oudere kinderen gewoonweg niet veilig genoeg zijn, omdat ze geen bescherming bieden tegen een zijwaartse botsing of het hoofd niet beschermen. Recente onafhankelijke studies door organisaties zoals Which? ondersteunen onze overtuiging.

Dat is de reden waarom wij geen normale verhogingskussens zullen verkopen. En waarom we de innovatieve KID-reeks hebben ontworpen, met zitverhogers die een hoge rugleuning hebben. Ze zijn gemaakt in Duitsland en beschikken over een geavanceerde hoofdbescherming tegen zijwaartse botsingen. Onze kwalitatief hoogstaande KIDFIX XP SICT is de eerste Groep 2/3-stoel die een veiligheidsrating 'Zeer goed' kreeg*. En daarom vechten wij voor wetswijzigingen, die ervoor moeten zorgen dat de Groep 2/3-bescherming bij een botsing vanuit elke hoek wordt getest.

*Stiftung Warentest en ADAC Motorwelt, 11/2013, wanneer gebruikt bij ISOFIX

Lees meer over onze bekroonde KID-reeks

Volop achter de vijfpuntsgordel

Dankzij bijna 50 jaar ervaring en een voortdurende technische innovatie kunnen we nu, tot in het kleinste detail, begrijpen wat er gebeurt bij verschillende soorten botsingen.

Zo weten we nu dat een vijfpuntsgordel de krachten, die een kind tijdens een botsing ondervindt, gevoelig vermindert. Dat gebeurt doordat die krachten naar vijf afzonderlijke contactpunten van de stoel worden geleid. Wij geloven ook dat dit de beste manier is om te voorkomen dat een kind uit de auto wordt geslingerd. In het soort ongevallen waarbij het risico daarop groter is (frontale offset-botsingen en omrollen), zorgt de vijfpuntsgordel ervoor dat het kind veilig binnen het beschermende omhulsel van de stoel blijft.

Wij zijn ervan overtuigd dat afschermsystemen – het meest gangbare alternatief voor vijfpuntsgordels – gewoonweg niet hetzelfde niveau van bescherming bieden. Daarom zullen we blijven investeren in het complexe proces van ontwerpen en maken van vijfpuntsgordels. En daarom is het ook de enige vorm van beveiliging die wij gebruiken in al onze Groep 0 +/ 1-, 1- en 1/2-autostoelen. Dat is ook de reden waarom we steeds meer manieren vinden om uitgebreide vijfpuntsgordels in onze Groep 2-stoelen in te bouwen, en Groep 1/2/3-autostoelen aanbieden.

Lees meer over vijfpuntsgordels vastmaken
page lifestyle carseatgirl

ISOFIX EASY HARNESSING 1440x370px

Veilig eenvoudig maken

Als veiligheidsexperts begrijpen wij welke gevaren er bestaan als autostoelen onjuist worden geïnstalleerd of vastgemaakt. Als ouders begrijpen we hoe de realiteit van het gezinsleven eruit ziet – en we weten dat niet alles elke dag volgens plan verloopt.

Daarom hebben we het onze missie gemaakt om veilig eenvoudig te maken. Door voortdurend te innoveren maken we het voor ouders makkelijker om hun kinderen onderweg veilig te houden.

Zoals met ISOFIX – onze co-creatie met Volkswagen. Hiermee doen we iets aan het verontrustend aantal van 70% van alle autostoelen die niet correct werden geïnstalleerd met de veiligheidsgordel. En hoewel het systeem nog altijd dé norm voor veilige installatie in heel Europa is, hebben we het potentieel van onze baanbrekende uitvinding sindsdien uitgebreid met nieuwe ISOFIT- en ISOFIX+-technologieën.

Of met onze innovatieve technologieën om gordels aan te spannen – het Active Tensioning System controleert, bewaakt en past tijdens elke rit de gordelspanning aan, en het Light System helpt ouders zich ervan te verzekeren dat hun kind met de juiste spanning is vastgezet.

Lees meer over de KING II-familie

Of met onze unieke gordelgeleiders voor Groep 2/3-stoelen. Die hebben we ontworpen omdat wij weten hoe belangrijk het is dat oudere kinderen zichzelf veilig kunnen vastmaken met de veiligheidsgordel van de auto. Recente studies* tonen het aantal kinderen dat hun eigen gordel vastmaakt – vaak niet correct. Naar aanleiding daarvan hebben we het ontwerp van onze zetels bijgewerkt en onze gordelgeleiders zo duidelijk en eenvoudig gemaakt dat zelfs oudere kinderen hun veiligheidsgordel veilig kunnen vastmaken**.

** Irish Misuse Study, 2011, Road Safety Authority*
** De bestuurder moet er altijd voor zorgen dat elk kind veilig is vastgemaakt.*

Lees meer over onze KID-reeks

In de bres voor langer achterwaarts gericht

Al meer dan 20 jaar innoveren en lopen we voorop als het gaat om achterwaarts gerichte beveiligingssystemen. Daarom biedt onze ruim assortiment aan naar achteren gerichte stoelen vandaag de dag niet alleen veel veiligheid, maar ook veel flexibiliteit.

Frontale botsingen zijn de meest voorkomende soort ongelukken op de weg*. En het is bewezen dat achterwaarts gerichte autostoelen bij een frontale botsing de best mogelijke bescherming bieden. De Zweedse regering beveelt aan dat kinderen tot 6 jaar of tot 25kg achterwaarts moeten zitten. Wij zijn het hiermee eens. Maar we begrijpen ook dat elk gezin verschillende levensstijlen en verschillende behoeften heeft. Daarom is ons gamma ontworpen om achterwaarts gericht reizen praktisch te maken voor zo veel mogelijk kinderen en zo lang mogelijk.

We zijn er trots op dat we, op het vlak van achterwaarts gerichte stoelen, niet alleen één van de meest uitgebreide gamma’s in Europa hebben, maar ook één van de meest geavanceerde. Slechts 9 stoelen zijn geslaagd voor de veeleisende PLUS Test voor superieure hoofd- en nekbescherming bij frontale botsingen. We kunnen met trots zeggen dat we er hiervan 3 hebben gemaakt. De MAX-FIX II – goedgekeurd door de Plus Test tot 18 kg. Samen met de HI-WAY II en de MAX-WAY – goedgekeurd door de Plus Test tot 25 kg. Geen enkel ander merk kan hetzelfde zeggen.

2 Casimir “Child Car Passenger Fatalities - European Figures and In-Depth Study”; Alan Kirk; Loughborough University, UK; Conference: Protection of children in cars, Munich, 2011.

Lees meer over langer achterwaarts gericht
page-lifestyle-rearward Römer