INGEBOUWDE KWALITEIT

page header safety quality

Als je een Britax-product koopt, koop je meer dan alleen maar wat babyspulletjes. Je koopt 50 jaar expertise, bakken passie en een niet-aflatende inzet om te doen wat het beste is voor het kind.

page-safety-vintagecar

Een erfgoed van de automobielindustrie

Bij Britax zijn we er trots op dat we anders zijn. Anders dan de overgrote meerderheid van de autostoelmerken, die hun wortels hebben in de productie van speelgoed of kinderwagens. Onze wortels reiken verder. Sinds de jaren ‘30 zijn we nauw betrokken geweest bij de ontwikkelingen in de automobielindustrie. We droegen niet alleen bij tot enkele van haar grootste mijlpalen op het vlak van veiligheid – zoals de eerste veiligheidsgordel voor volwassenen en de eerste kinderautostoel – maar werden ook ondergedompeld in de technologieën, onderzoeksprocessen en veiligheidstechnieken in het hart van de automobielwereld. Net deze unieke erfenis heeft, volgens ons, de maatstaven van vernieuwing en vakmanschap bepaald die het merk vandaag de dag voortstuwen.

Lees meer over onze geschiedenis van technisch vakmanschap

Ongeëvenaarde interne testen

We zijn zó toegewijd aan het ontwerpen en bouwen van autostoelen met een ongeëvenaarde veiligheid, dat we onze eigen centra voor botsproeven hebben in Europa, Australië en Amerika. We hebben niet alleen meer centra voor botsproeven dan eender welk ander autostoelmerk, maar zelfs op maat gemaakte apparatuur ontwikkeld om elk van onze producten beter en grondiger te kunnen testen.

Van botssimulaties tot duurtesten: we brengen een autostoel enkel op de markt als we er volledig van overtuigd zijn dat het stoeltje je kind bij verkeersongevallen vanuit elke hoek beschermt, ook bij botsingen waarbij de auto overkop gaat, en als die stoel goed omgaat met de slijtage veroorzaakt door het dagdagelijkse gezinsleven.

page safety seattest

We testen op frontale botsingen. En daarna op botsingen aan de achterkant. Vervolgens ook op zijwaartse botsingen. En tenslotte testen we ook op omrollen.
In onze testcentra kunnen we de zeer verschillende effecten van botsingen aan de voor-, zij- en achterkant en overkop rollen simuleren – bij snelheden tot 65 km/h. Wij beoordelen de effecten van deze botsingen op de verschillende delen van het lichaam, met als doel onze 360°-bescherming te verfijnen en perfect bij te stellen.

We maken de veiligheidsgordel vast. We maken de veiligheidsgordel weer los. En dat herhalen we 14.599 keer.
We weten dat ouders er bij elke rit volledig op moeten kunnen vertrouwen dat hun kind veilig vast zit in de autostoel. Daarom bootsen we het vast- en losmaken van de veiligheidsgordel na, tot 4 keer per dag, 10 jaar lang

Wij bootsen het overplaatsen van een stoeltje van auto naar auto na, 1.460 dagen lang.
In 1997 vonden we ISOFIX uit, in samenwerking met Volkswagen. Nu gebruikt een groot deel van de wereld dit als norm. We testen onze ISOFIX-bevestigingspunten door te simuleren dat het stoeltje gedurende 4 jaar dagelijks tussen twee auto’s wordt verplaatst

We testen een stoeltje. We testen het op een andere manier. Daarna testen we het opnieuw.
We brengen een nieuw stoeltje alleen maar op de markt als we het volste vertrouwen hebben in de kleinste details. Dat betekent voor ons testen uitvoeren in verschillende configuraties, als onderdelen of als een volledig stoeltje, en dat meer dan 250 keer.

We testen en leren met echte auto 's
Bij veiligheidstesten in 2014 gebruikte ongeveer 89% van alle door EuroNCAP geteste nieuwe auto’s minstens één van onze stoeltjes. Dat houdt in dat onze stoelen voortdurend worden getest in de auto’s waarmee jij rijdt en dat ons ontwikkelingsproces voortdurend op de hoogte wordt gesteld van de nieuwste inzichten in de automobieltechnologie.

We straffen elke wandelwagen met modder, zand en kuilen
Elke wandelwagen wordt gedurende 16 uur doorheen het equivalent van modder en zand geduwd. Vervolgens wordt hij 400 km lang over hobbelige kuilen geduwd. Daarna worden de remmen 6.000 keer ingedrukt en losgelaten.

Wij staan erop om zachte stoffen voor een gevoelige huid te gebruiken
Wanneer het erom gaat de stoffen op al onze autostoelen, wandelwagens en toebehoren te testen, hanteren we onze eigen strenge normen. Wij gaan veel verder dan de wettelijke voorschriften, door meer chemische stoffen te testen en door bij het testen strengere niveaus te gebruiken. En we zijn voortdurend op zoek naar manieren die er nog meer voor moeten zorgen dat onze stoffen een zachte keuze zijn voor de gevoelige huid van kinderen.

We testen met echte families en niet met machines
Wij voeren consumententesten uit in verschillende stadia van ons productontwikkelingsproces. Om niet alleen de kwaliteit en functionaliteit van elk product te garanderen, maar ook om na te gaan of we geen enkel van de kleine details over het hoofd hebben gezien die een groot verschil kunnen betekenen voor het dagelijkse gezinsleven. Van vroege prototypering op het vlak van ruimte, comfort en gebruiksgemak, tot uitvoerige veldtesten die verschillende weken duren. Tijdens de ontwikkeling en zelfs na de lancering analyseren we voortdurend de feedback van de klanten en integreren we de waardevolle lessen die we hieruit trekken in onze productevolutie.

Testrig 1440x370px

Strenge externe accreditatie

Naast onze eigen strenge processen worden onze producten ook voortdurend geëvalueerd en getest door alle toonaangevende externe instanties verantwoordelijk voor veiligheid.

Elke Britax-autostoel voldoet aan de Europese teststandaard ECE R44/04. We evalueren regelmatig onze producten en testen ze opnieuw als er relevante wettelijke normen worden bijgewerkt. Het merk Britax is gecertificeerd door DEKRA – wat betekent dat we voldoen aan de strikte normen van deze onafhankelijke kwaliteitsvereniging.

Onze autostoelen worden voortdurend beoordeeld door Which?, Stiftung Warentest, ADAC en andere toonaangevende testinstellingen over heel Europa.

Tijdens de productontwikkeling geven we ook vaak de opdracht aan derdepartij-testinstanties om privétesten uit te voeren. Dit doen we om onafhankelijke perspectieven en deskundige externe evaluatie in onze innovatieprocessen in te bouwen.

Wij zijn trots op het feit dat wij het voorkeursmerk zijn van voertuigfabrikanten bij de nieuwe beoordelingstesten voor auto’s, uitgevoerd door Euro NCAP, de onafhankelijke organisatie die autoveiligheid evalueert. Ongeveer 89% van de nieuwe auto’s die in 2014 werden getest, gebruikten een autostoel van Britax.

We hebben ook verschillende consumer awards gewonnen – zoals de gouden medaille bij de Mother & Baby Awards in 2013 voor onze state-of-the-art TRIFIX, of de gouden medaille bij de Baby & Pregnancy Awards in 2014 voor onze baanbrekende DUALFIX.

page-safety-awardlogos

page-trailblazing

Samenwerken voor veiligheid

Om van de wereld een plek te maken waar kinderen veilig kunnen reizen, is er veel meer nodig dan onze individuele inspanningen en de producten die we ontwikkelen. Dat beseffen we maar al te goed. Daarom zijn wij al jaren bezig met het uitbouwen van een netwerk van partners en medewerkers – zodat we samen verder kunnen gaan voor gezinnen over de hele wereld.

Van medische deskundigen tot autofabrikanten, overheidsinstanties en media. Of we nu innoveren, adviseren of campagne voeren voor wetswijzigingen: wij geloven dat de veiligheid van kinderen een doel is waarachter iedereen zich moet scharen.

En wij weten uit ervaring welk verschil het juiste partnerschap kan maken. In 1997 leidde onze samenwerking met Volkswagen tot de ontwikkeling van ISOFIX, iets wat de wereld van de autoveiligheid in een handomdraai veranderde. Bijna twee decennia later bepaalt onze uitvinding in heel Europa nog steeds de norm voor een veiligere installatie van autostoelen. Een perfect voorbeeld van onze Veiliger, Eenvoudiger, Voor Elk Kind-principes in actie.


De wettelijke normen als onze minimumnormen

Wij willen ouders helpen bij het maken van geïnformeerde keuzes. Dat betekent dat we ze helpen om de regels te begrijpen die van toepassing zijn op de producten, die hun kinderen veilig houden. Wij geloven ook in het bepalen van de normen en willen dus meer dan alleen maar eraan voldoen. Dat is de reden waarom we onszelf altijd normen opleggen die hoger zijn dan diegene die de wetgevende instanties ons opleggen.

Momenteel zijn er twee Europese verordeningen voor autostoelen. - ECE R44 04 – de huidige Europese norm. - i-Size – een nieuwe reglementering die naast ECE R44 04 bestaat.

Lees meer over ECE R44 04 en i-Size
page lifestyle gettingincar